Η κατανάλωση καφέ μετά την προπόνησή μπορεί να σε βοηθήσει να ανακάμψεις γρηγορότερα.

Νέα μελέτη διαπίστωσε ότι ένα φλιτζάνι καφέ μετά την άσκηση αυξάνει σε μεγάλο βαθμό την παροχή μυϊκού γλυκογόνου, που σημαίνει ότι οι μυς είναι σε θέση να αναρρώσουν γρηγορότερα.

Οι δρομείς είναι συχνά λάτρεις του καφέ. Δεν υπάρχει τίποτα σαν ένα ζεστό, μαύρο φλιτζάνι καφέ που θα σε κάνει να νιώθεις ενέργεια και ετοιμότητα έτσι ώστε να καλύψεις μερικά μίλια.

Αυτή η συσχέτιση δεν είναι μόνο ψυχοσωματική. Στην πραγματικότητα, μεταξύ 1984 και 2004, η καφεΐνη ήταν μια απαγορευμένη ουσία στο αγωνιστικό τρέξιμο. Ωστόσο πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ότι μόνο δύο φλιτζάνια καφέ μπορούν να βελτιώσουν την απόδοσή στη μακροπρόθεσμη διαδρομή κατά μέσο όρο κατά 24%.

Αλλά αν πιστεύεις ότι ο καφές εξυπηρετεί μόνο ως προπονητικό «σνακ», μάλλον πρέπει να το ξανασκεφτείς. O γαλακτώδης, ζαχαρούχος καφές είναι καλύτερος για γρηγορότερη μυϊκή αποκατάσταση.

Μια νέα μελέτη του 2022 διαπίστωσε ότι ένα latte μετά την προπόνηση μπορεί επίσης να προσφέρει ορισμένα σοβαρά οφέλη.

Η συγκεκριμένη μελέτη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nutrients, και διαπίστωσε ότι η κατανάλωση καφέ μετά από μια σκληρή προπόνηση μπορεί να συμβάλλει σε μια πιο αποτελεσματική μυϊκή ανάκαμψη. Οι επιστήμονες έβαλαν μερικούς ποδηλάτες να οδηγήσουν για τέσσερις ώρες ένα απόγευμα και στη συνέχεια τους έβαλαν να επαναλάβουν την πρόκληση το επόμενο πρωί. Μετά το δεύτερο slog, σε ορισμένους ποδηλάτες δόθηκε γαλακτώδης, ζαχαρούχος καφές, ενώ άλλοι κατανάλωσαν ένα ρόφημα χωρίς καφεΐνη, με ζάχαρη.

Όσοι κατανάλωσαν καφέ είδαν την παροχή μυϊκού γλυκογόνου τους να αυξάνεται κατά 57% περισσότερο από εκείνους που έπιναν το ρόφημα χωρίς καφεΐνη. Είναι σημαντικό να επισημάνουμε ότι η μελέτη δεν εξέτασε τον αντίκτυπο του μαύρου καφέ, αλλά μάλλον έναν συνδυασμό καφεΐνης, υδατανθράκων και πρωτεΐνης.

Επομένως, αν θέλεις να επωφεληθείς από τα οφέλη, είτε συνδύασε το Americano μετά την προπόνηση σου με κάτι όπως μια μπανάνα και βούτυρο ξηρών καρπών ή βεβαιώσου ότι έχεις μια κρεμώδη, γλυκιά κούπα.

Τώρα, όλα αυτά είναι υπέροχα νέα αν τρέχεις το πρωί. Μπορείς να σηκωθείς, να πιεις το αναζωογονητικό σου φλιτζάνι πριν βγεις έξω και στη συνέχεια να…