Η ευρωβουλευτής της ΝΔ-ΕΛΚ Μαρία Σπυράκη, με την ιδιότητα της σκιώδους εισηγήτριας του ΕΛΚ στην Επιτροπή Περιβάλλοντος ENVI, διαπραγματεύτηκε δύο κομβικές για τα ελληνικά συμφέροντα πρόνοιες της νομοθεσίας

Ένα σημαντικό βήμα για την άμεση και αποτελεσματική αποδέσμευση της ναυτιλίας από τις ρυπογόνες εκπομπές αποτελεί ο Κανονισμός για την παροχή εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία, που αναμένεται να υιοθετήσει αύριο το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Κομβικές για τα ελληνικά συμφέροντα

Η ελληνική ναυτιλία που προχωρά σε «πράσινες» επενδύσεις, διασφαλίζει μέσω της έκθεσης την ευθύνη του εμπορικού διαχειριστή (commercial operator), ώστε να προμηθεύεται εναλλακτικά καύσιμα και να είναι υπόλογος με βάση την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει».

Παράλληλα, στην έκθεση γίνεται ικανοποιητική αναφορά στην από κοινού ευθύνη του προμηθευτή εναλλακτικών καυσίμων και του εμπορικού διαχειριστή του πλοίου, ώστε να διασφαλίζεται η προσβασιμότητα στα εναλλακτικά καύσιμα.

  • Διαβάστε επίσης Ενιαίος φορτιστής για όλες τις συσκευές και για τα laptop
  • Διαβάστε επίσης Ναυτιλία: Τα καύσιμα του μέλλοντος είναι πλέον πολύχρωμα

Η ευρωβουλευτής της ΝΔ-ΕΛΚ Μαρία Σπυράκη, με την ιδιότητα της σκιώδους εισηγήτριας του ΕΛΚ στην Επιτροπή Περιβάλλοντος ENVI, διαπραγματεύτηκε δύο κομβικές για τα ελληνικά συμφέροντα πρόνοιες της νομοθεσίας, τις οποίες και ανέλυσε κατά τη χθεσινή συζήτηση στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο:

Ο ρόλος του εμπορικού διαχειριστή

– Η αναγνώριση του ρόλου του εμπορικού διαχειριστή «είναι εξαιρετικά σημαντικό ότι η έκθεση αναγνωρίζει τον διαρθρωτικό ρόλο του εμπορικού διαχειριστή στη ναυτιλία. Περιττό να αναφέρω, ότι εστιάσαμε πολύ σε αυτό το ζήτημα κατά το στάδιο των εσωτερικών μας διαπραγματεύσεων και θα ήθελα ακόμη μία φορά να ευχαριστήσω, τον εισηγητή φίλο μου Worborn για την εξαιρετική συνεργασία».

Ο εμπορικός διαχειριστής, ο οποίος μπορεί να είναι ο πλοιοκτήτης, ο ναυλωτής ή οποιαδήποτε άλλη νομική οντότητα, είναι και ο πραγματικός υπεύθυνος για την επιλογή και προμήθεια συμμορφούμενων με τον Κανονισμό καυσίμων στο πλοίο.

Θεμέλιος λίθος

Η τρέχουσα προσέγγιση αντικατοπτρίζει, πλέον, πλήρως την αρχή, η οποία θεσπίστηκε με τη Συνθήκη για τη λειτουργία της…