Ολοένα και περισσότεροι ερευνητές προσπαθούν να αποδείξουν ότι το να τρως νωρίτερα το βραδινό σου, μπορεί να σε ωφελήσει. Ακόμα πιο σημαντικό θεωρείται σύμφωνα με έρευνες το να τρως όλα τα γεύματα σου σε διάστημα 10 ωρών.

Το αποτέλεσμα από αυτό το «κύμα» ερευνών είναι το εξής: Φάε το πρωινό σου γεύμα και περιόρισε όλα τα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας σε ένα διάστημα 10 ωρών.

Σύμφωνα με τους συμμετέχοντες μελέτης από ερευνητές στο Brigham and Women’s Hospital που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Cell Metabolism, όσοι κατανάλωναν γεύματα 4 ώρες αργότερα είχαν αρνητικές αλλαγές στο σώμα τους.

Η πρώτη συγγραφέας, Nina Vujovic, ερευνήτρια στο τμήμα ύπνου και κιρκάδιων διαταραχών του Brigham and Women’s Hospital σε μια περιγραφή της ανέφερε: «Σε αυτή τη μελέτη, ρωτήσαμε: «Έχει σημασία η ώρα που τρώμε όταν όλα τα άλλα διατηρούνται σταθερά;»

Αυτό που ανακάλυψε ήταν ότι όσοι έτρωγαν 4 ώρες αργότερα από το προτεινόμενο 10ώρο παρατήρησαν ότι πεινούσαν περισσότερο και ότι έκαιγαν θερμίδες με πιο αργό ρυθμό. Αυτό οδηγούσε σε αλλαγές στο σώμα τους, όπως η αύξηση του λίπους.

Οι ερευνητές ζήτησαν από 16 υπέρβαρους ασθενείς να χωριστούν σε 2 ομάδες. Στην μια ομάδα θα κατανάλωναν τα γεύματα τους στις 9 π.μ., 1 μ.μ. και 5 μ.μ., ενώ στην άλλη ομάδα στις 1 μ.μ., 5 μ.μ. και 9 μ.μ. Οι συμμετέχοντες ασθενείς κατέγραψαν την όρεξη και την πείνα τους, ενώ οι ερευνητές συνέλεξαν δείγματα αίματος, επίπεδα θερμοκρασίας σώματος και ενεργειακής δαπάνης, καθώς και δείγματα σωματικού λιπώδους ιστού.

Όσοι βρίσκονταν στη δεύτερη ομάδα και κατανάλωναν αργότερα τα γεύματα τους φαίνεται να δήλωναν περισσότερο πεινασμένοι και έκαιγαν κατά μέσο όρο 60 λιγότερες θερμίδες, ενώ τα άτομα που βρισκόντουσαν στην πρώτη ομάδα και έτρωγαν νωρίτερα είχαν χαμηλότερα επίπεδα της ορμόνης λεπτίνης, η οποία είναι παρούσα όταν κάποιος αισθάνεται χορτάτος.

Η μελέτη αυτή ήταν αρκετά μικρή, αλλά σχεδιάστηκε ειδικά για να αξιολογήσει τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει ένα πρόγραμμα διατροφής στο σώμα.

Σύμφωνα με τον Frank Scheer, διευθυντής του προγράμματος ιατρικής χρονοβιολογίας στο τμήμα για τις διαταραχές ύπνου και κιρκάδιου στο Brigham η μελέτη αυτή δείχνει το αντίκτυπο που έχει το early με το late dinning. Ακόμα, αναφέρει ότι παράλληλα ερευνήσαν και άλλες…